sarek dyrt?

• Trådstartare sniperman11@hotmail.com (Jonasson)
  • Start datum

sniperman11@hotmail.com (Jonasson)

Gäst
vi är två stycken som ska till sarek i sommar och vore tacksamma om nånn kunde säga ungefär vad en sarekresa kostar.

Kostnader

Hej!
Jag har tidigare genomfört flera Sarek-turer. Där med även provat flera ressätt. Själv bor jag i Stockholm. Jag som är under 26 åker billigare med flyg, att åka Standby kostade mig 200kr enkel till Gällivare. Till det får man lägga till 60 kr för flygbuss och 120 kr för taxi (fast pris från Lapland Airport till Gällivare C, om man inte väljer att gå de 7 km. Jag åkte med en kompis sålede delade vi på taxin. Buss t.o.r. Kvikkjokk gick på 270 kr. Standby hem igen. Tot: 790 kr.

Tar man tåget kostar det 315 kr (ung/stud) 450 kr (vuxen) enkel. Jag har för mig att man får ytterligare lite rabatt på busresan om fixar allt genom tåg-nissarna. Bokar man flyg som ungdom kostar det ca 350 kr enkel men då är man på säkra sidan att komma med. Har även åkt bil = dyrt.
Det går säkert att ordna en billigare resa. Sedan får man ju räkna in maten som är lite dyrare om man inte vill bära allt för mycket iof går det att torka själv då kan man komma ner i priser man har normalt. I sommar blir det tåg upp flyg ner.
Lycka till /Ingvar

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips