Sandsjöbackaleden - vindskydd

Hej
Är det någån som vet i vilket skick vindskyddet vid one mosse är? Och om det finns fler vindskydd vid leden en det vid sisjön, svartjärn och one mosse?
tack för hjälpen.
Ulla

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Det finns två vindskydd i Sandsjöbacka, One mosse och Svattjärn. One mosse vindskyddet är i bra skick och det finns bra med ved att göra upp eld med.

Då har jag varit vid vindskyddet och det är i mycket bra skick. Populär är det också - i alla fall natten mellan igår till idag. En ensam natt förvandlades till en övernattning i vindskytt med fyra personer till och en kille med hund som tältgranne.

Trevlig kväll blev det. Jag undra hur blött de tre blev som gick idag från vindskyddet till Sisjön.
Jag själv fick en torr tjuts in till gbg. Tack för det.

Bilagor

• onemosseVindskydd.jpg
    onemosseVindskydd.jpg
    65.7 KB · Visningar: 3,320
  • OneMosse.jpg
    OneMosse.jpg
    58.6 KB · Visningar: 2,296
Det var många år sen jag var i sandsjöbacka, kul att se bilder och att det är i gott skick. Dags att åka dit snart igen. :)

Hej alla.

Det såg ju riktigt mysigt ut där. Hur långt är det att gå till vindskyddet från närmsta parkering?
Vill gärna ta med ungarna på en vandring med tältövernattning, och då dom är 5 o 6 år får det inte vara för jobbig vandring så att dom lessnar och aldrig vill följa med mer.

/Janne

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips