Avslutatmedlemskapx
Avstängd
Vad är det för en låg dunkvalitet ni har i era västar och jackor att det inte duger till kudde oxså? Alla prylar skall ha minst två användningsområden, annars får de inte följa med...
Du menar de där kragliknande sakerna? Funkar för mumieposition platt på rygg, men sämre när man ligger på sidan.Nedar; sa:uppblåsbar nackstöd för bilresor. kostar tio kr funkar ok
annaepc; sa:Skaffade själv en sån här för några år sedan, ... men nu åker den alltid med ...http://www.haglofs.se/produkter/travel.asp?lang=sv&xCatNr=50#
Leif Engdahl; sa:Hej,
Thermarest har en mängd produkter
Nordesjö; sa:tigertamjaren; sa:Vanlig kudde?
Kan funka - Ikea har ett par kuddar som inte väger ett kilo.
starfish; sa:Eller Gosa Resa? 115g, 29kr, tar nästan ingen plats & är hyfsat gosig! Med förvaringspåse!
/helena
Precis!, eller så blåser man inte upp dem så mycket, och då blir de instabila.nermander; sa:De flesta uppblåsbara kuddar har nackdelen att de blir lite... vad ska man säga, inte halkiga men de blir ju inte formbara på samma sätt som en riktig kudda utan blir mer en "bulle" som man lätt rullar av från.
Borde kunna funka. Med flera mindre celler borde man inte få samma känsla att "fyllningen" flyttar på sig som man får med bara en kammare.nermander; sa:Min ide är att ta ett örngott och stoppa in ett gäng små ballonger
Flythjälp för barn, uppblåsbara manschetter kanske man kan slakta ner till ngt användbart? Eventuellt kompletterat med en mindre mängd plagg runtom....nermander; sa:Annars hittade jag för nåt år sen små uppblåsbara kuddar på Rusta.
ping; sa:Exped's Downmat går ju att få med en pump som blir en anatomiskt formad kudde.
dabac; sa:tigertamjaren; sa:Vanlig kudde?
Eh, visst. Men hög komprimerbarhet/liten packvolym och hög sovkomfort har visat sig vara en svår kompromiss...
dabac; sa:ping; sa:Exped's Downmat går ju att få med en pump som blir en anatomiskt formad kudde.
Kul grejer det där, men "Stuff the pump sack with clothes to make a great pillow." Jag har visserligen inte provat att fylla just en pumpsäck med kläder, men i övrigt så är den idén är provad och ratad.