Säten

Jag är missnöjd med säten i min livestile 500.Jag letade i nätet efter nya att byta men hittade inget. Kann någon gee mig en adress? Eller tips hur man Kann förbättra ryckstödet?

Hade en lifestyle 420 tidigare och hade problem med sitsen. Domnade i benen om jag satt längre än ett par timmar.
Fixade problemet genom att vaddera sitsen i framkant med liggunderlag så att jag fick stöd under låren.

Hej Oliver!

Jag har provpaddlat 15 olika kajaker och både jag och min fru anser att Prijons säten är bäst för oss. De har justerbara ryggstöd som inte är för höga för flytvästar avsedda för paddling går fria.

Tips: Provpaddla en Prijon kajak och finner du att sätet är bra för dig så finns de att köpa löst.

Alt byt kajak.

Hälsningar
Lennart

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.