Säkerhetsvimpel?

Hej! Jag funderar på att köpa en vimpel till min cykel och undrar om ni har någon erfarenhet om det?

Som sagt så undrar jag om ni som använder vimpel på vägar som saknar cykelvägar märker någon skillnad från att inte ha den på? Och kanske vilken modell ni föredrar?

Mvh Martin

Du menar en sån där som barnen har på sina trehjulingar? Eller är det en sverigeflagga du ska ha? Vad ska den vara bra för? Ta på dig en reflexväst istället.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag körde nyligen om (med bil) en liggcykel. Där gör inte en väst någon nytta. För cyklisten sitter för lågt i en typ av sits som skymmer västen.

Alla sätt att synas, bli sedd är väl bra. Men det ska nog vara lite större flagga en de vimplar som som säljs till cyklar. Dom är bra små...

thomas

En stingpinne som sticker ut ca en halvmeter i körbanan gör att bilisten lämnar större utrymme vid passage. I kombination med en säkerhetsväst kan det bli riktigt bra! Funkade på sjuttiotalet, bör göra det idag med.

Bilagor

• 27-350_l.jpg
    27-350_l.jpg
    5.1 KB · Visningar: 1,453

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips