Säkerhetsutrustning Paddling

många bra svar hörru har själv paddlat en del kollar ofta på kanadensaren som hänger i mitt traktor garage
såg förra veckan en fin liten älv i närke som var is fri och vips så tummade jag på kanoten men renovering av snickarverkstaden tog fart igen.............suck men nu kommer snart våren och då tummar jag inte bara på kanoten då kastar jag upp den på volvo taket....

kenneth malmer

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Re: Re: Re: VHF

thureb; sa:
Maua; sa:
plus att man får sjörapporten uppläst för sig när så man behagar, om man inte orkar vänta på eller har minna den i tidigare utsändningar

Det finns telefonsvarare med sjörapporten men det kostar i och för sig lite mer än att kontakta via VHF. Har du WAP eller kan surfa med telefonen får du den i text vilket är ännu bättre.

Thure
Dessutom har många telefoner radio. Då får man sjörapporten gratis på SR P1...

Re: Re: Re: Re: VHF

daniol74; sa:
thureb; sa:
Maua; sa:
plus att man får sjörapporten uppläst för sig när så man behagar, om man inte orkar vänta på eller har minna den i tidigare utsändningar

Det finns telefonsvarare med sjörapporten men det kostar i och för sig lite mer än att kontakta via VHF. Har du WAP eller kan surfa med telefonen får du den i text vilket är ännu bättre.

Thure
Dessutom har många telefoner radio. Då får man sjörapporten gratis på SR P1...

Eller varför inte ringa Båtväderprognosen från Sjösäkerhetsverket/Foreca ... http://batvadret.foreca.se/ ... och få aktuell sjöväderrapport uppläst via talsvars-val för aktuell kuststräcka just när man vill ha den och har möjlighet att lyssna på den ... utan att behöva passa tiderna för radions sjöväder. Kostar endast ett lokalsamtal ... på tel 08-612 54 40.

Nu på vintern ligger tydligen denna tjänst nere. Jag har för mig att den öppnades 1 maj förra året. Om jag inte minns fel så täcker pronosen ett och ett halvt dygn. Förra säsongen hade man dessutom ett dygns kanotväderprognos på hemsidan (dock inte via telefon).

En kanontjänst som jag har blivit "beroende" av när jag är ute. Antar att de flesta redan känner till den men jag stöter atändigt på paddlare som ännu inte vet om den så ....

Lennart

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips