Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ett sätt att få volym är att täcka in flera prisnischer på marknaden. Marginalerna är ofta mycket stora på detaljhandelssidan och kunderna köper kanske mest på reorna.
Kul och se inlägg från Malindo förresten. Är du fortfarande i skobranschen?
Det är inte tillverkarna som rear, utan deras âterförsäljare (butikerna). Tillverkarna har redan sâlt produkterna till butikerna till ordinarie pris, men om dessa sedan ej lyckas sálja det de köpt, kan de ta beslut om att sälja ut till ett lägre pris. Det är i regel ocksà butikerna som göra de största pâslagen, men ocksà de som tar störst risker (och som ofta tvingas sälja ut till bra mycket lágre marginaler än vad de egentligen behöver. Om samtliga kunder enbart köper pâ rea sà kommer samtliga butiker i lànga loppet tvingas stänga)
Enbart riktigt stora och viktiga àterförsäljare kan "tvinga" tillverkarna att vara med och dela pà den försämring av marginalerna som en rea utgör.
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
5 kommentarer
Med Husum passerat och bara sol i väderleksrapporten närmade jag mig höga kusten. Vid skagsudde urskilde sig då höga öarna på andra sidan ...
1 kommentar
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
6 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer