Säger märket något om kvalitet?

Volym ger vinst.

Ett sätt att få volym är att täcka in flera prisnischer på marknaden. Marginalerna är ofta mycket stora på detaljhandelssidan och kunderna köper kanske mest på reorna.

Kul och se inlägg från Malindo förresten. Är du fortfarande i skobranschen?

Thure
 

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tänkte på vad som sades om att köpa till reapriser tidigare kontra kostnader för kvalitet och service.

Tillverkarna har väll ofta en viss vinstmarginal även på reapriser?

Det är inte tillverkarna som rear, utan deras âterförsäljare (butikerna). Tillverkarna har redan sâlt produkterna till butikerna till ordinarie pris, men om dessa sedan ej lyckas sálja det de köpt, kan de ta beslut om att sälja ut till ett lägre pris. Det är i regel ocksà butikerna som göra de största pâslagen, men ocksà de som tar störst risker (och som ofta tvingas sälja ut till bra mycket lágre marginaler än vad de egentligen behöver. Om samtliga kunder enbart köper pâ rea sà kommer samtliga butiker i lànga loppet tvingas stänga)

Enbart riktigt stora och viktiga àterförsäljare kan "tvinga" tillverkarna att vara med och dela pà den försämring av marginalerna som en rea utgör.
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips