Törs nog fan inte köpa en ryggsäck utan att ha klämt o känt på den först... Nimbus Meridian är utesluten alltså, har ingen möjlighet att komma åt GG-prylar utan att åka långväga...
Blev besök i lokala friluftsbutiken idag igen och nu hade jag siktet på Osprey Exos 58 och Lundhags Ultra 45.
Exosen fanns bara som 46, men tog mig friheten att prova den ändå. Blev riktigt förvånad över att den kändes så porös. Närmare nätbrynja än såhär går nog inte att komma sett till en ryggsäck. Nu kom tyvärr hantlarna i den lite väl långt ner, men det kändes tungt att bära 10kg i en Exos måste jag erkänna.
För skojs skull så provade jag 10kg i en Ultra 45'an också och det kändes sjukt mkt bättre. Den stora skillnaden var höftbältet. På Exosen kändes det som om hur jag än gjorde så var axlarna tvugna att ta 70% av vikten. På Ultran kändes det tvärtom.
Tråkiga med dessa nya säckar är att så få har erfarenheter o dela med sig av om Exosen o Ultran. Känns som om jag kommer få chansa på någon av dem o sen se hur det blir. Är lättare o hitta fruntimmer än o välja ryggsäck bannemig.. 8)