Ryggsäck för långa?

Jag undrar om någon kan tipsa mig om en bra ryggsäck om man är lite längre än snittet.
Typ om man är mellan 190-200 cm hög.

Haglöfs?

Jag har en Climber 80 som fungerar bra för mej (ca 188-189 cm lång). Den finns visserligen inte längre, men Victor har ju ersatt den och bör ha ungefär samma mått (största modellen?).

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Bergans Alpinist

Bergans Alpinist I & II är anpassade för långa ryggar.
Lite dyr men väldigt bra bärsystem och kvalité i almmänhet.

Arcteryx

Titta lite på Arcteryx: http://www.sasquatch.se/

Arcteryx har ett antal ryggsäckar som levereras i tre olika rygglängder. Jag (185 cm) tittade på Bora (80,90 och 95) och blev av säljaren rekommenderad mellanlängden. Därför borde den långa modellen passa dig som är över 190 cm.

Det skall dock sägas att Arcteryx's ryggsäckar betingar ett tämligen högt pris, men de har fått mycket positiv kritik på detta forum!

/Karl Flensburg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips