Ryggsäck: efterlysning av vilket märket

Hej

Jag försöker lista ut vilket fabrikat en lättviktsryggsäck har. Jag såg en youtube demo om den.
Ryggsäcken har 2 kolfiberstavar som "ram" som sitter ihop i överkant med en gummislang
Demonstratöreren var väldigt tydlig i att denna lösning skulle vara bra eftersom den följde kroppens rörelser när man vandrar

Om någon vet vilken ryggsäck det kan vara skulle jag bli glad om någon dessutom har egen erfarenhet om den skulle jag vara intresserad går den få tag i sverige eller bara i USA

Tack

Mats

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
:)Då hade jag vetat vad ryggsäcken heter ;) det var reklam..

Så lätt vad det inte, tyvärr så kommer jag inte ihåg hur jag hittade det klippet

mats

Fegade ur

Hej tack för alla svar
Är nog lite feg för att gå "all in" när det gäller lättpackning
Men jag har i allafall halverat vikten på ryggan nu (Haglöfs OXO)
Gick halvvägs köpte en Osprey Atmos 50 på rea för 999:-
Det kändes lite tryggare med en ram/bärsystem ändå
Troligen blir nästa inköp nån typ av tarptent i allafall

trevlig helg

Tack för all hjälp

Hej tack för alla svar
Är nog lite feg för att gå "all in" när det gäller lättpackning
Men jag har i allafall halverat vikten på ryggan nu (Haglöfs OXO)
Gick halvvägs köpte en Osprey Atmos 50 på rea för 999:-
Det kändes lite tryggare med en ram/bärsystem ändå
Troligen blir nästa inköp nån typ av tarptent i allafall

trevlig helg

Tack för all hjälp

Atmos verkar vara en trevlig säck, kanske lite liten för veckoturer i tält om man inte är väldigt lätt packad.
Titta på lätta dubbelvävstält, t ex Terra Nova Laser Photon är ju inte tyngre än många tarptält.

Jörgen

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips