Hej,
Oj vad mycket kunskap det finns här. Kanske någon kan hjälpa till med lite idéer?
Jag är ute efter en dagsryggsäck till friluftsliv i allmänhet (div. vandring, utflykter) och jakt i synnerhet. Är altså inte ute efter en jaktsäck med stol eller med påsar för vilt å andra sidan skall färg och funktion passa för att ha med den ut på jakt också.
Vore bra om:
* Det fanns flera fickor på utsidan.
- Dels med dragkedja eller annan bra låsning för pryttlar man lätt vill komma åt och inte tappa.
- Gärna möjlighet att ha termos i ficka på utsidan, (eller insidan)
- Gärna ficka på insidan för värdesaker som man vill skydda.
* Inte för färgglad / ljus. Är färgen bara lite mörkare är det ok.
* Gärna med avbärarbäte om man har lite tyngre packning, men inte för fett och klumpigt.
* Inte för många "onödiga" remmar som slänger och hänger. Det är inte prioriterat med optimalt inställbart bäsystem. Dock gärna med avbärarbälte, men detta och remmar behöver inte vara speciellt vadderade.
* Vikten är av mindre betydelse om det håller sig inom rimliga gränser.
Man kan inte få allt.
Men så ser min inledande kravspec ut.
Kan det vara så att någon har någon idé?
mvh AKTA
Oj vad mycket kunskap det finns här. Kanske någon kan hjälpa till med lite idéer?
Jag är ute efter en dagsryggsäck till friluftsliv i allmänhet (div. vandring, utflykter) och jakt i synnerhet. Är altså inte ute efter en jaktsäck med stol eller med påsar för vilt å andra sidan skall färg och funktion passa för att ha med den ut på jakt också.
Vore bra om:
* Det fanns flera fickor på utsidan.
- Dels med dragkedja eller annan bra låsning för pryttlar man lätt vill komma åt och inte tappa.
- Gärna möjlighet att ha termos i ficka på utsidan, (eller insidan)
- Gärna ficka på insidan för värdesaker som man vill skydda.
* Inte för färgglad / ljus. Är färgen bara lite mörkare är det ok.
* Gärna med avbärarbäte om man har lite tyngre packning, men inte för fett och klumpigt.
* Inte för många "onödiga" remmar som slänger och hänger. Det är inte prioriterat med optimalt inställbart bäsystem. Dock gärna med avbärarbälte, men detta och remmar behöver inte vara speciellt vadderade.
* Vikten är av mindre betydelse om det håller sig inom rimliga gränser.
Man kan inte få allt.
Kan det vara så att någon har någon idé?
mvh AKTA