Rutter i eTrex Legend.

Jag har problem med att följa rutter i min legend. För att Legenden automatiskt ska gå vidare till nästa waypoint i en rutt så måste jag komma så pass nära som c:a 10 meter innan "Turn Ahead" dyker upp på displayen. Detta gör navigering medelst bil enormt krångligt, då jag måste byta waypoint i rutten manuellt. Jag kör version 2.38.
Är det någon som vet hur jag ställer om alternativt ändrar något?

Automatiskt?

Är du säker på detta?

Om du fortsätter att köra mot nästa punkt, brukar de byta waypoint automatiskt. Så gör i alla fall min Vista. Om man tar en helt annan väg än den rutt som är inprogrammerad, kan den dessutom hoppa över flera waypoints, när den inser att exempelvis "mittdelen" av rutten inte längre är intressant, utan man kan gå över till slutet direkt.

Anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Märkligt,

Man kan ju undra varför denna Legend skulle vara annorlunda än alla andra eTrex. Någon annan som varit med om detta?

Annars brukar problemet snarare vara att de alltför lätt slinter över till nästa waypoint, så att man verkligen måste tvinga dem till att passera den man håller på med först, tycker jag.

Anders

Ka-Ka; sa:
Har du kollat på Garmins sidor efter mjukvaruuppdateringar, det kanske finns någon nyare version som fixar problemet.
2.38 som Daniel redan kör är den senaste programvaran för Legend.

I övrigt har jag samma erfarenheter som Anders från flera olika GPS:er. Dock har inte heller jag provat just Legend utan det närmaste jag kommit är en Vista.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips