Ruttdatabas för alla

Känns som en rolig idé att kunna lägga upp rutter för andra att kunna använda, går det att i beskrivningen även att få in längden på rutten utan att man behöver öppna upp filen i mapsource och titta.
 
Ojoj..! :)

Har precis fått min Fujitsu Siemens Pocket Loox 720 och tillsammans med den även precis fått min Garmin GPS10. (Que v2.6) dvs. blåtands GPS till Pda.. Jo jag tackar, har ALDRIG andvänt varken GPS eller Pda förr!! Så nog lär jag tjööta ihjäl er om hjälp! ;-)

Första frågan/-orna: Går det att till handdatorn ladda ner en i Mapsource gjord rutt? Jag lyckas ivarje fall inte komma på hur.
Går det att lägga till ljud till waypoints i Que, isåfall hur göra?

Newbie Johnie
 
Kanon!

Snygg sida! Hoppas fler nappar på att lägga upp sina rutter. Jag skall ta med gps:en på kommande paddel och vandringsturer för att sen lägga upp mina rutter.
 
RedBreather; sa:
Jag har nu gjort en 1:a version som man kan lägga in sina rutter med och dela med sig till andra. Jag vill gärna ha förslag och idéer på förändringar och förbättringar. Den ligger på http://www.teknikochaventyr.se/ruttdata
Snyggt. En möjlighet till förbättring som jag ser är att låta användaren välja vilket format den vill ladda ner rutten i, och använda GPSBabel eller något liknande på servern för att konvertera till det formatet.

Och kanske en kolumn med en liten ikon för att visa vad det är för typ av rutt - på vatten, på bilväg, på skogsstig osv.

Hoppas på att folk lägger upp lite lämpliga cykelleder runt Stockholm (både träningsrundor och transportsträckor - det är svårt att hitta lämpliga cykelvägar på terrängkartan, och skyltningen är ofta undermålig).
 
Kul att den används, om det finns intresse för fler funktioner så kan jag fixa det, men det känns alltid mer motiverande att lägga ner frilivlligt arbete om det används.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.