Rulltelisar efter drake!

Jag förstår om det kan bli lite vingligt:

cpic4298147cc9ffd.jpg
 

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Re: Flygplats?

thureb; sa:
MC-ställ och flygplats verkar vara en vettig kombination. Finns ju en del nedlagda militärflygfält.

Thure

Jag har också tänkt den tanken... Här i Östersund lär det väl inom kort finnas endel melitära områden över så att säga....

Förövrigt kan jag inflika att ännu en fördel med landkiteing är att man inte behöver ha så stora drakar så risken att något går fel och man hamnar 7 meter upp i luften är relativt liten... Själv kör jag en drake på blott 5 kvadratmeter. Men det räcker gott när man har skidor på fötterna.

/Andreas
 
Hej Tobias!

Gillar din idé, men kan förstå att dom storhjuliga grillorna flexar en aning...
Jag skulle inte tro att du behöver addera så värst mycket styvhet till hjulupphängningarna för att det ska funka mkt bättre.
Jag skulle rekommendera att du försöker få tag på några fyrkantsprofiler i lämplig storlek. Borra upp dem med samma mönster som dina gamla plattjärn. Detta bör sänka vikten och addera den styvhet du önskar. För en riktigt snygg och hållbar installation tar du även och borrar upp de "yttre" hålen på profilerna så att bultskallarna kan passera in och bara hålla mot insidan i profilens vägg mot grillan. Att du sedan bör fasa profilerna i fram- och bakkant för det rätta strömlinjefprmade utseendet bör väl inte nämnas...
När allt är injusterat och provat smiter du förbi nån ytbehandlingsfirma med en kanellängd och ber dem fixa en cool eloxidering åxå :)
Lycka till!
// Oskar
 
Har man råd (har jag INTE) och lust (men det däremot...) så bör man se på dessa om man håller sig på asfalt och grus; http://www.landroller.com/videos.html
Eller på dessa om man vil kunna köra på gräs och sand med; http://www.crosskate.com
Site med mycket om rullskridskor; /www.skatelog.com/skates/offroad/

Jag byggde mig ett par "Doomwheels" av alu profiler, den ramen är väldigt stabilt, körde med alpinsnowboard skor (plast, men kortare sula än slalom pjux) på danska sandstränder (mest på Fanö där det körs mycket bil och sanden pga. det är väldigt hård och lättrullad)
Jag tröttnade ganska snart, det var kul att bygga, prova och köra fort, men pga 2 hjul så vill dom bara rulla rakt fram, saknar helt "carving" känsla som vanliga inlines har mycket av. Vid vändning så måste man antingen "trampsvänga" runt eller göra en hopp vändning, vilket är dömt att leda till benbrott pga. att man inte kan landa det minsta snett.

Tror Crosskates är det som gäller, styrning på framhjulet som funkar på samma sätt som på en Dirtsurfer.com (som jag oxå kört en del på, dom har verkligen fin surf/snowboard känsla)
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips