Rulltelisar efter drake!

Jag förstår om det kan bli lite vingligt:

cpic4298147cc9ffd.jpg
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Re: Flygplats?

thureb; sa:
MC-ställ och flygplats verkar vara en vettig kombination. Finns ju en del nedlagda militärflygfält.

Thure

Jag har också tänkt den tanken... Här i Östersund lär det väl inom kort finnas endel melitära områden över så att säga....

Förövrigt kan jag inflika att ännu en fördel med landkiteing är att man inte behöver ha så stora drakar så risken att något går fel och man hamnar 7 meter upp i luften är relativt liten... Själv kör jag en drake på blott 5 kvadratmeter. Men det räcker gott när man har skidor på fötterna.

/Andreas
 
Hej Tobias!

Gillar din idé, men kan förstå att dom storhjuliga grillorna flexar en aning...
Jag skulle inte tro att du behöver addera så värst mycket styvhet till hjulupphängningarna för att det ska funka mkt bättre.
Jag skulle rekommendera att du försöker få tag på några fyrkantsprofiler i lämplig storlek. Borra upp dem med samma mönster som dina gamla plattjärn. Detta bör sänka vikten och addera den styvhet du önskar. För en riktigt snygg och hållbar installation tar du även och borrar upp de "yttre" hålen på profilerna så att bultskallarna kan passera in och bara hålla mot insidan i profilens vägg mot grillan. Att du sedan bör fasa profilerna i fram- och bakkant för det rätta strömlinjefprmade utseendet bör väl inte nämnas...
När allt är injusterat och provat smiter du förbi nån ytbehandlingsfirma med en kanellängd och ber dem fixa en cool eloxidering åxå :)
Lycka till!
// Oskar
 
Har man råd (har jag INTE) och lust (men det däremot...) så bör man se på dessa om man håller sig på asfalt och grus; http://www.landroller.com/videos.html
Eller på dessa om man vil kunna köra på gräs och sand med; http://www.crosskate.com
Site med mycket om rullskridskor; /www.skatelog.com/skates/offroad/

Jag byggde mig ett par "Doomwheels" av alu profiler, den ramen är väldigt stabilt, körde med alpinsnowboard skor (plast, men kortare sula än slalom pjux) på danska sandstränder (mest på Fanö där det körs mycket bil och sanden pga. det är väldigt hård och lättrullad)
Jag tröttnade ganska snart, det var kul att bygga, prova och köra fort, men pga 2 hjul så vill dom bara rulla rakt fram, saknar helt "carving" känsla som vanliga inlines har mycket av. Vid vändning så måste man antingen "trampsvänga" runt eller göra en hopp vändning, vilket är dömt att leda till benbrott pga. att man inte kan landa det minsta snett.

Tror Crosskates är det som gäller, styrning på framhjulet som funkar på samma sätt som på en Dirtsurfer.com (som jag oxå kört en del på, dom har verkligen fin surf/snowboard känsla)
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.