rookie på gps..

rookie på gps...
Jag har precis köpt en Etrex vista CX samt city navigator V9 på ett micro SD kort.
Min undran är kan jag föra över CN till datorn så man enklare kan göra rutter från datorn och sedan föra över dem igen till gps?
Den CD som följde med Trip & Waypoint Manager är inte kompatibel med CN vad det verkar.(jag kan ha fel)

Ikke fra ferdig programerat SD kort.
Du må ha Cn navigator på egen CD, da følger også Mapsource med, som er GArmins program for å bruke kart på PC og overføre spor,ruter,waypoints og kartor til GPSr.

Trip og waypoint manager kan bare "trips och waypoints" :)

Senast ändrad:

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
För att kunna titta på en karta i mapsource så krävs en upplåsningskod (köps) som knyts till din GPS. Även om du kan hämta kartorna så kan du inte titta på dem detaljerat.
Detta är en nackdel med de GPS som har kartor förinstallerat jämfört med de som kommer med en kart-DVD och mapsource.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips