Jag har gått den en gang, men gjort massa turer i området. Jag tycker det låter som en riktigt bra plan som du har. Skal man gå Romsdalseggen sommartid så måste man nästan gå den på en lite udda tid om man slippa stora mängder folk. Men bra väderfönster är värt att vänta in om du kan.
Har du fler tur-dagar i området så finns det hur mkt som helst som du säkert vet. Måste jag rekommendera något, efter Romsdalseggen så blir det Store Trolltind. Den kan också kombineras med övernattning om man vill. Man startar vid turistparkeringen på toppen av Trollstigen, går öster ut til toppen av Trollveggen, följer den norrut och upp på den högsta tinden av alla på trollväggsmassivet. Det är en punkt i en ränna där man har 3-4 meter med grad 3 klättring. Alla går där utan rep eller något. Har man klätterkunskaper från för är det lätt, men man måste inte ha det. Hjälm är nästan ingen som har heller, men kan rekommenderas då det är en brant ränna som kan släppa sten. Annars är man nödvändigtvis inte nära stup eller utsatt på annat sätt. Men flera platser kan man gå ut till kanten å blicka ut från toppen av trollväggen, något som är mäktigt. Frokostplassen är ett klassiskt ställe man kan bivackera på, med tillgång till vatten också…