Roliga sätt att slappna av

Jag tolkade det som koppla av genom att inte vara online, men jag kan ha tolkat fel.

I så fall kan man ju titta på en bras-film - finns som "bakgrundfilm" i min tv-box. men jag föredrar vår kakelugn med glasruta, den värmer bättre.

Det finns ju stora älgvandringen som slowTV via SVT play som alterntiv till fågelbordet.

/Patrik
Jag menar givetvis långsamTV, man ska inte blanda språk sådär, Skämmes på mej!

/Patrik

Tango: En svensk blir glad av sådan språkvård. All heder åt dig. Jag skulle aldrig anmärka på det du skrev. I sådana här fall är det avsikten som räknas.

Tango: En svensk blir glad av sådan språkvård. All heder åt dig. Jag skulle aldrig anmärka på det du skrev. I sådana här fall är det avsikten som räknas.
Eftersom jag anmärkt på språkblandning tidigare då blir det extra pinsamt för mej att fela. Se t ex andra trådar om hängmattor och hängande trädgårdssoffor (hammockar) samt tältunderlag och fotavtryck (footprint).

En annan avkoppling för vissa kan vara att just läsa inte bara VAD folk skriver i forum utan även HUR. Hitta gamla bortglömda ord att adoptera och torgföra för återuppväckande. Här är min favorit vederkvickande, som jag adopterade på piren i Simrishamn av en äldre dam, som beskrev den upp-piggande badtemperaturen mitt i luftvarma sommaren.

Väl mött här för vidare diskussioner:

/Patrik

Tango: Ser hur du läste trådstarten. Och jag brukar skämta med en stor dos allvar: Kl 10 på kvällen borde kungen stå vid en stor elektrisk brytare. Den stänger av internet. Och säga några kloka ord vid dagens slut. Därefter vrider han om den stora brytaren.

Till ämnet: Om man vill ha intellektuell stimulans: Läsa i något forum på Flashback. Eller läsa den engelskspråkiga Wikipediaartikeln om Fermis Paradox, avdelningen med försök till förklaringar. Men då kan det bli svårt att sova när man funderar på vilken förklaring man lutar åt. Där ute. I världsrymden.

Om man inte vill ha intellektuell stimulans: Jag stötte på något som verkar rogivande men inte har utforskat: Autism Calming Music på Youtube. Påminner om Tangos föreslagna brasa/bras-film, men med betydligt mer invecklade visuella effekter. Den jag såg hette Tunnel, men det verkar finnas massor. Uppfyller kanske inte trådstartens kriterium ”kul”.
Hej! Tack för svaret. Om man kombinerar Fermis paradox och Autism Calming Music kan man somna lugnt och tänka att utomjordingarna också ligger vakna och scrollar på YouTube.

Eftersom jag anmärkt på språkblandning tidigare då blir det extra pinsamt för mej att fela. Se t ex andra trådar om hängmattor och hängande trädgårdssoffor (hammockar) samt tältunderlag och fotavtryck (footprint).

En annan avkoppling för vissa kan vara att just läsa inte bara VAD folk skriver i forum utan även HUR. Hitta gamla bortglömda ord att adoptera och torgföra för återuppväckande. Här är min favorit vederkvickande, som jag adopterade på piren i Simrishamn av en äldre dam, som beskrev den upp-piggande badtemperaturen mitt i luftvarma sommaren.

Väl mött här för vidare diskussioner:

/Patrik
OT
Trevligt att du lyfter fram denna lite bortglömda tråd. Den uppstod som en utbrytning av ett av alla dessa språk-OT, som oundvikligen dyker upp på forum. Håll den gärna levande (och andra trådar därmed friare från språk-OT), men notera att man måste sätta den på bevakning, om man vill se nya inlägg. Den ligger nämligen i Fritt Forum, av moderatorerna tyvärr förpassat till en skuggexistens - inlägg där dyker inte upp på "nya/olästa inlägg"-listan.

OnT

...och ja, tråd-arkeologi på Utsidans Forum kan verkligen vara en fin "avkoppling" (vad det nu betyder).

Aktuellt

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”Som ett bibliotek – fast med frilufts- och sportutrustning”

I över 120 kommuner kan du låna friluftsutrustning hos Fritidsbanken – den prisbelönta föreningen som vill sänka trösklarna till naturen.

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips