Rörlig roddsits

Jag har en roddbåt Suvi 420 som jag tycker fungerar bra för rodd och fiske, har även en liten elmotor på den.
Men en ordentlig förbättring vore ett rörligt säte på skenor så man kan ta hjälp av benen och få mer kraft i roddtagen.
Är det någon här som kan ge tips på var man kan hitta en sådan eller om någon kanske har tillverkat en egen?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Tack Erik för tipset,
Den där "Row Wing" ser ut som den optimala lösningen där man tagit problemet ett steg längre.
Risken är väl att jag får ta fram tigersågen, glasfiber och plastmassa, men det kan det säkert vara värt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips