Var ute idag och tog en dagstur med lite grillning över öppen eld. Och givetvis togs den nyinköpta superlätta dunjackan med som förstärkningsplagg. Superskön, men när jag kom hem och packade upp ryggsäcken så kändes röklukten ganska markant av dunisen...! Vad ska jag göra?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Rökluktande dunjacka? Vad göra??
- Trådstartare Mathias PHS
- Start datum
-
- Taggar
- husmorsknep
Varför inte vädra den?
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Varför inte vädra den?
är lite sunkigt väder just nu, men tanken har slagit mig...
Stäng in den i badrummet med 1/3 glas ättika under en natt, det kan göra mirakel med röklukten. Sedan får du vädra ut ättiksluktenmen det är ganska snabbt gjort.
Det låter bra det ! Det testas inatt, så får vi se vad sambon säger när hon ska duscha imorgon bitti!
visar bara att du använt din jacka. Inget att försöka bli av med fortare än nödvändigt IMHO
Thure
Exakt. Du ska väl inte använda den på Stureplan iaf?
är lite sunkigt väder just nu, men tanken har slagit mig...![]()
Lite sunkigt väder behöver inte vara något hinder för att vädra kläder, bara man kan se till att de inte blåser bort/sönder och blir för blöta.
Ättika funkar nog också, ska bli spännande att höra resultatet av det
Det är förvånande hur många husmorsknep som innehåller ättika på ett eller annat sätt.
/OJ
Jag vet inte om du har tillgång till..
Men kör en hel dag med en snöskoter eller en fyrhjuling, så är det effektivt vädrad.
Men kör en hel dag med en snöskoter eller en fyrhjuling, så är det effektivt vädrad.
Ättika är bra. För snabbare effekt kan man värma ättikan. Rigge en plåtmugg ovanför ett värmeljus eller ett element eller nå't. Annars borde en ättiksindränkt handduk på handuksvärmaren fungera.
Och stängav/sätt för ventilationen i badrummet. Annars försvinner ättiksångorna gärna väl snabbt.
Och stängav/sätt för ventilationen i badrummet. Annars försvinner ättiksångorna gärna väl snabbt.
Exakt. Du ska väl inte använda den på Stureplan iaf?![]()
Snart dags för Vildmarksmässan ju, maken till modevisning bland besökarna förra året har jag nog aldrig sett till..... ;-)
Delad citron tar upp dålig lukt i kylskåpet bra. Kanske kan du lägga dunjackan i en låda med ett par delade citroner i? Se bara till att ingen fuktig sida av citronen kommer åt jackan (lägg skalsidan mot jackan), det kanske kan bli märken annars...
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg