Riktigt regnställ

Är på jakt efter ett riktigt regnställ, inget sånt där som andas utan ett riktigt regnställ. De enda som jag hittat hittills är Försvarets och Abeko´s Sarek special. Försvarets har jag använt en hel del men har inte hört nåt om Abeko´s. Någon som testat Abeko´s Sarek eller någon som har något annat tips på regnställ?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
sajberjohan; sa:
Någon som testat Abeko´s Sarek eller någon som har något annat tips på regnställ?

Om jag inte missminner mig tillverkas försvarets av just Abeko. Det borde i alla fall ge en fingervisning.
Om man inte hittar M90 till nåt specialpris är Abeko Sarek dessutom billigare.

Har ett Sarek Special

Jag tror att jag har recenserat det här tidigare på hemsidan.

Stället är smidigt. Jackan har stora venitlationsok men tyvärr en rätt medioker huva. En lustig detalj är att dragkedjan börjar i navelhöjd medan jackan går ner över ändan. Det är smart eftersom det ökar rörligheten. Byxorna är det inte så mycket att orda om förutom att de har ventilationsnät upptill och att det är ok att sätta sig i blötan trots det.

/Tommy

Lantmännen

Jag köpte mitt ställ på Granngården, alltså Lantmännen. De har av och till rätt bra priser på prylar med anknytning till friluftsliv (inriktning jakt). Och ett utbud på sån't som inte är så modebetonat som stövlar ol.

Vikten vet jag inte men jag kan väga stället imorogon åt dig om du vill. Det är klart lättare än GT dito.

/Tommy

Nordesjö; sa:
Om jag inte missminner mig tillverkas försvarets av just Abeko. Det borde i alla fall ge en fingervisning.
Om man inte hittar M90 till nåt specialpris är Abeko Sarek dessutom billigare.

De billigaste alternativen jag hittat är
Abeko sarek (ITAB) 700:-
Försvarets (Söder Överskott) 700:-

Nu är det mest en frågan om vilket som är bäst...?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips