Riksgränsen-Abisko? Hjälp
- Trådstartare nellyastrom
- Start datum
-
- Taggar
- abisko fjäll fjällvandra riksgränsen tälta vandring
Avsluta vandringen med att följa Gorsavagge uppe på höjden på norra sidan. Passera Frippes fall.Hej! Jag och två vänner planerar på att ta tåget till Riksgränsen och därefter vandra till Abisko nu i sommar. Jag hittar däremot ingen vandringsled mellan just Riksgränsen - Abisko, endast Låktatjåkka - Abisko. Någon som vet om man kan vandra däremellan? Och tar gärna alla andra tips jag kan få gällande att vandra här. Bästa tältplatserna, bra att ha med osv??
Hoiganvagge är i stort sett lika långt som att gå via Unna Allakas. Men att gå från Riksgränsens eller Katterjokks station via Rallarvägem till Låktatjåkko station och därifrån vidare mot Kårsavagge borde vara en fin tur.Tack så mycket. Du vet inte om det finns någon led mer uppe på fjället?
antar att man behöver ta buss sista biten?
Thure
Går denna led mer upp på fjällen?Kolla på lantmäterikartan, det finns flera möjligheter.
Tex Låkktatjåkka - Låkktatjåkka fjällstation - Björkliden.
Eller Låkktatjåkka fjällstation - Kårsavagge - Abisko.
Går denna led mer upp på fjällen?
Tack! Syftar du alltså på den lilla prickade grå leden mellan Låktakjåkko och Kårsavagge?Ja båda förslagen går uppe på fjället. Förutom sista biten av Kårsavagge-Abisko som går i fjällskog men det är ganska kort bit.