reservpedal till kajaken, ex. kanotpaddel

Vad ska du med en sådan paddel till? Den är till att stå på en surfbräda och paddla sig famåt. Synnerligen otymplig i en kajak. En hyfsat billig delbar paddel på bakdäck är väl bättre. Typ denna.
Eller så uppgraderar man sin normalpaddel och gör den gamla delbar (om den inte redan är det.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Vad ska du med en sådan paddel till? Den är till att stå på en surfbräda och paddla sig famåt. Synnerligen otymplig i en kajak. En hyfsat billig delbar paddel på bakdäck är väl bättre. Typ denna.
Eller så uppgraderar man sin normalpaddel och gör den gamla delbar (om den inte redan är det.

Den är 1,2m till 1,4m lång så att stå upp det blir nog svårt om jag nu inte skulle vara en dvärg.
en liten film om den här http://www.youtube.com/watch?v=5joRDc78dV8

Den är nog inte den smidigaste att paddla med i en kajak, men att lägga på den dubbla vikten för att få en paddel till kajak är inte nå lockande, när den bara är som reserv. Jag ska ha den till en Pakboats och kommer då att ha allt det på ryggen, så då vill jag ha så lätt det bara går att få det. För det kommer säkert ändå att bli en 30kg för en 2v tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips