reservpedal till kajaken, ex. kanotpaddel

Vad ska du med en sådan paddel till? Den är till att stå på en surfbräda och paddla sig famåt. Synnerligen otymplig i en kajak. En hyfsat billig delbar paddel på bakdäck är väl bättre. Typ denna.
Eller så uppgraderar man sin normalpaddel och gör den gamla delbar (om den inte redan är det.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vad ska du med en sådan paddel till? Den är till att stå på en surfbräda och paddla sig famåt. Synnerligen otymplig i en kajak. En hyfsat billig delbar paddel på bakdäck är väl bättre. Typ denna.
Eller så uppgraderar man sin normalpaddel och gör den gamla delbar (om den inte redan är det.

Den är 1,2m till 1,4m lång så att stå upp det blir nog svårt om jag nu inte skulle vara en dvärg.
en liten film om den här http://www.youtube.com/watch?v=5joRDc78dV8

Den är nog inte den smidigaste att paddla med i en kajak, men att lägga på den dubbla vikten för att få en paddel till kajak är inte nå lockande, när den bara är som reserv. Jag ska ha den till en Pakboats och kommer då att ha allt det på ryggen, så då vill jag ha så lätt det bara går att få det. För det kommer säkert ändå att bli en 30kg för en 2v tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips