Reservdelar till ryggsäck?

Har en bra ryggsäck, som dock är några år gammal. Den har olika plastspännen på t.ex. avbärarbältet och på andra ställen.
Nu har dock ett gått sönder - råkade helt enkelt trampa sönder det. Silvertejp fixade skadan, men vet någon var man kan köpa reservdelar till ryggsäckar, typ dessa plastspännen i olika storlekar?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Sybutiker kan ha lite olika spännen m.m.
Bauhaus som har butiker lite var stans har ALLT! Remmar, spännen, linor m.m. Synd att dom inte säljer tyger också...

Att laga gamla uteprylar är en dygd

Förr (nix, jag är bara 30+) brukade det finnas reserv- och gördetsjälv-delar på Friluftsmagasinet/Friluftsbolaget/Naturkompaniet. Jag vet inte hur det är i resten av landet men söder om Torne älv verkar de flesta av deras (och andra kedjors) butiker nuförtiden drivas av franchise:ande lycksökare som helst bara kränger outdoor clothing och travel equipement men inte vet vad som är upp eller ner på ett Trangia. Men jag e int´bitter. Och jag är trots allt en av dem som handlar av dem. Det skulle ju kunna vara så att svenskarnas frilufts- och resvanor har förändrats och att friluftsbranschen har utvecklats, även om inte jag har gjort det... Intressant med Bauhaus! Lycka till! /A.

F ö skulle jag vilja slå ett par slag för Torwald Wermelin och hans böcker Ute/Mera Ute. Way before Outside Magazine...

Svârt att ge tips närman inte vet var i landet TS befinner sig.
Jag har t ex köpt diverse spännen och grejer hos Öhammars i Linköping, men det glädjer ju ingen frân Kiruna, antar jag.

Om man är nära Umeå så finns Utebutiken som har en hel del lösa spännen i lager. Blott 15 kr för ett litet bröstremsspänne fick jag lägga ut, sved ju inte i plånboken kan jag säga...

+1 för Shelby om du inte hittar grejerna någonstans på hemmaplan.

Om du befinner dig i närheten av Göteborg så har Knapp-Carlsson på Kyrkogatan ett hyfsat utbud. Därifrån är det bara en knapp spottloska till Korsgatan och Naturkompaniet, som med lite tur fortfarande har lite smått och gott i den vägen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips