Reservdel till skrovgenomföring-roderlina?

Hej.
Finns det någon här i forumet som kan hjälpa mig med länk till butik där jag kan inhandla "plastbussningar", (det vita på bilderna), till skrovgenomföringen för roderlina till min Boreal Design Inukshuk?

Sliter styggt på linan som det är just nu :(

Har försökt med tillverkaren av Boreal Design i Kanada utan framgång.

Tacksam för svar / Tomo

Bilagor

• 20161217_115552.jpg
    20161217_115552.jpg
    18.7 KB · Visningar: 342
  • 20161217_115600 (1).jpg
    20161217_115600 (1).jpg
    18.2 KB · Visningar: 313
Ta slang istället

Det är nog inte lätt att få tag på en sån reservdel, du skulle kunna använda
6 mm tryckluftslang som skavskydd, du kan ju fästa med smältlim mot hylsan. Eller lär dig rita i 3D och skriv ut dem i en 3D-skrivare.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
På min kajak är motsvarande del troligen bara en liten bit halvstyv slangstump - på min kajak handlar det om att skydda linan mot den lite vassare glasfiberkanten så det är nog inte supernoga vad du sätter dit som skydd. Men ett byggande lim får du nog det lika rätt som före bytet - det är ju ändå hål för själva linan så tät-kraven är ju inte 100%iga.

Lycka till!

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips