Resekamrat till Afrika/asien i höst.

Hej!

Jag har en tanke om göra en lång cykeltur i höst tidigast i september eller senare. Min tanke är att cykla till Afrika, eller till Asien är planen just nu. Resan är bara i idéstadiet så jag är öppen för nya förslag. Det skulle vara trevligt att ha en resekamrat samt att det underlättar mycket om man är två.

Vem är jag?
Jag är 21 år och kommer ifrån Herrlunga. har långcyklat 2 veckor i somras och kommer cykla en månad i sommar så jag har en del erfarenhet. Jag tänker att vi kör runt tio mil om dagen och campar i tält (ibland på vandrarhem) och försöker leva hyfsat billigt.

Det är inte helt spikat att jag ska resa i höst, då jag inte har någon aning om jag ska plugga. Men är du intresserad så hör av dig!

Hej!

Jag har en tanke om göra en lång cykeltur i höst tidigast i september eller senare. Min tanke är att cykla till Afrika, eller till Asien är planen just nu. !

Det är många som uttrycker sig likadant som du gör, Joel, men det är svårt för oss andra att förstå vad du menar. Du ska cykla TILL Afrika eller Asien - dvs du stannar när du nått gränsen till kontinenten? (Typ till Kairo eller Istanbul eller Tanger) Du ska alltså cykla GENOM Europa? Eller menar du att du ska cykla genom Afrika eller Asien? Eller att stanna mitt i smeten någonstans? Det är en viss skillnad. :)

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Det är många som uttrycker sig likadant som du gör, Joel, men det är svårt för oss andra att förstå vad du menar. Du ska cykla TILL Afrika eller Asien - dvs du stannar när du nått gränsen till kontinenten? (Typ till Kairo eller Istanbul eller Tanger) Du ska alltså cykla GENOM Europa? Eller menar du att du ska cykla genom Afrika eller Asien? Eller att stanna mitt i smeten någonstans? Det är en viss skillnad. :)

Haha oj då. Min plan är att cykla genom Europa, sen antingen fortsätta genom Afrika eller åka in i asien men att det är bestämt innan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips