Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
rengöring av drev och kedja
- Trådstartare Bemme
- Start datum
Ett tips är att byta ut fotogen mot dieselolja,som har nästan samma egenskaper när det gäller att lösa upp skiten,men dessutom har lite mer smörjegenskaper.
Min cykelhandlare (ECI) rekommenderade också dieselolja...
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Hej 
jag fick tipset att köra avfettning tre varv sedan kokhett vatten 3 varv då håller sig kassett och kedja längre och framför allt blir länkarna rena med vilket annars kan vara svårt att få rent detta sa man enligt uppgifter göras var tionde tur har ej ännu provat själv (kokhett) vatten inte kul att få på sig
men det är vad jag har hört min förra cykel brukade jag göra rent allt då menar jag allt vevlager, vev parti, kedja, kassett ram ja det som går bromsskivor med speciell rengöringsmedel mm m.
höll bra som attans tills i somras då den vart skrotad, trafikolycka.
Jädra synd med då den var så bra så snabb men den jag har nu är några snäpp bättre
ja sorry för OT där men som sagt det tips fick jag ska prova det nån gång, köpte nyligen piprensare för att komma åt länkarna med avfettning/rengöring samt vatten då.
Med vänlig hälsning
Epic
jag fick tipset att köra avfettning tre varv sedan kokhett vatten 3 varv då håller sig kassett och kedja längre och framför allt blir länkarna rena med vilket annars kan vara svårt att få rent detta sa man enligt uppgifter göras var tionde tur har ej ännu provat själv (kokhett) vatten inte kul att få på sig
men det är vad jag har hört min förra cykel brukade jag göra rent allt då menar jag allt vevlager, vev parti, kedja, kassett ram ja det som går bromsskivor med speciell rengöringsmedel mm m.
höll bra som attans tills i somras då den vart skrotad, trafikolycka.
Jädra synd med då den var så bra så snabb men den jag har nu är några snäpp bättre
ja sorry för OT där men som sagt det tips fick jag ska prova det nån gång, köpte nyligen piprensare för att komma åt länkarna med avfettning/rengöring samt vatten då.
Med vänlig hälsning
Epic
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg