Remma Vulcan

Remmar till Vulcan

Skaffade mig en Berghaus Vulcan för ett antal månader sedan, ja närmare fyra och använt säcken några gånger. Nu en fråga till er Vulcan ägare, eller andra som vet. Man får ett antal remmar med, dels ett par axelremmar som man anänder för att göra en liten säck sidofickorna. Sen är där ett par remmar till... kan bara inte komma på vad jag skall ha dem till. Nån som vet vad de skall användas till?
 
Re: Remmar till Vulcan

Jag hade iofs en Vulcan av den gamla modellen, men antagligen är det remmarna för att spänna fast saker på locket?!

/mats
 
Kanske

Ja, kanske det är det? Nu sitter där dock redan fasta remmar på locket med spännen som kan användas för att sätta fast ett liggunderlag, tält, pansarskott eller vad man nu känner för, dvs ovanpå fickan på locket. De lösa remmarna har liksom uppsytt ett handtag i ena änden, där man får in en hand samt samt "plastclips/spänne" som man kan använda för att "sätta över" en annan rem utan att behöva trä in denna med ena änden. Nån som fattar vad jag skriver??? *L* Skulle haft en digitalkamera...
 
Jepp det var något nytt som jag inte hade med min gamla säck.

Kanske är det ett koppel för att hålla kontakt med medvandrare i dåligt väder. Typ som att knyta in sig i rep men mycket enklare, fäst remmen i säcken och låt bakomvarande hålla i "handtaget"?!

/mats
 
Visst fanken...

tafone; sa:
Jepp det var något nytt som jag inte hade med min gamla säck.

Kanske är det ett koppel för att hålla kontakt med medvandrare i dåligt väder. Typ som att knyta in sig i rep men mycket enklare, fäst remmen i säcken och låt bakomvarande hålla i "handtaget"?!

/mats

JA... där har vi det :)
 
Re: Vaddå remmar

Aardwolf; sa:
Fick min Vulcan i fredags men där var inga lösa remmar.

Men du måste väl fått axelremmar till sidofickorna? Sen fanns där två remmar till... kanske nån dj_vel som lagt ner dem där och sitter och skrattar sig harmynt nu...
 
Konstigt

Mina remmar låg i alla fall i en av fickorna, men jag gissar att du tittat igenom säcken redan. Ja, i så fall bör du nog kontakta företaget... skall ju inte behöva tillverka axelremmar själv.
 
Tack

Tack för tipset bowall. Har inte skänkt en tanke på det- Men det är klart jag har funderat på hur man ksa gör a om väskorna till en mindre rygga
 
Kan det vara...

...bröstremmen? Sitter det någon sådan monterad?
Andra remmar som skall medfölja är vanliga småremmar (ett par dm långa) som man sätter i remfästena på säcksidan och sidfickornas. De har väl snäppspännen nu för tiden?
 
Undrar också...

Har också en Vulcan (haft den i ca ett år) och med den följde 2 st extra remmar samma som ni nämner. Vet ej vad det är tänkt att de ska användas till då utformningen verkar tyda på mer än bara reservremmar. När man köper ryggsäcken ska det följa med remmar till de små löstagbara sidofickorna. Om inte, prata med affären eller köp nya från MilitaryShop (www.militaryshop.se/rygga.html).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
sirwio Extrem rippning Berghaus Vulcan Transportera 4
Nisse87 Berghaus Vulcan, extra zips? Transportera 1
erssson Berghaus Vulcan i Enköping? Transportera 17
norpan_ Stlk Berghaus Vulcan? Transportera 1
nmr berghaus vulcan vs. crusader Transportera 8
Rookien Hur impregnera Berghaus Trident/Vulcan ? Transportera 8
klykan85 Storlek på Berghaus Vulcan Cyclops 2 Transportera 12
skurken Beställa Berghaus Vulcan från utlandet? Transportera 16
Goant Berghaus Vulcan eller Lowe Alpine Saracen? Transportera 6
eyck Berghaus Vulcan moddad fr åf Transportera 1
sandstrom Berghaus Vulcan fråga Transportera 4
maaacus Berghaus Vulcan Liggunderlag ! Transportera 23
Kvarnträsk Vulcan-dräpare? Transportera 19
sajberjohan Berghaus Vulcan sömmar? Transportera 3
Raskesven Vulcan-Trident Transportera 5
kopano Vulcan i Göteborg? Transportera 6
Schneeberger Berghaus Vulcan huvudsäck - hur stor? Transportera 9
Martin Fjäderlätt Om att trimma sin Vulcan Transportera 41
slabbe Vulcan, köpa från tyskland Transportera 1
The Crow Vulcan remmar? Transportera 2
Raskesven Alternativ till Berghaus Vulcan? Transportera 6
lnorlander Var kan jag prova Berghaus Vulcan? Transportera 3
sajberjohan Vulcan Kopia Transportera 17
lusth Regnskydd Vulcan? Transportera 16
lusth Berghaus Vulcan???? Transportera 14
Boyracer Vulcan i skärgård. Transportera 2
Myrkotten DCA Mountain kontra Berghaus Vulcan Transportera 1
tanya Berghaus Vulcan Transportera 5
Köhler Skillnad på Vulcan och Trident? Transportera 5
Nyman Vulcan och väta? Transportera 13
Var kan jag köpa en Berghaus Vulcan/Atlas? Transportera 4
Berghaus Vulcan/Atlas Transportera 15
Berghausen Atlas? eller Vulcan? Transportera 11
Vattentät inner påse till Vulcan? Transportera 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.