Rekordtid Treriksröset - Smygehuk?

Guest

Gäst
Jag undrar om det är någon som känner till rekordtiden för sträckan mellan treriksröset - smygehuk på cykel? Jag har hört att det skall vara under 9 dagar. Vet nån den exakta tiden?
Vart skalla man vända sig för att få reda på den officiella tiden?

Tack på förhand

Sverigeloppet

Peter Tonér Västerås Ck, cyklade från Gällivare till Ronneby på 71,5 h sommaren 2001. Det blev 166 mil under 3 dygn med följebil, snittfart cirka 23 km/h tyvärr hittar jag inte reportaget på nätet. Men det blev iaf en artikel i DN, vilket inte inträffar så ofta när det handlar om glada "amatörer".
Mvh Mille
PS. Så nu är det bara att vässa formen å sätta rekord.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
sverigetempot

tävlingen som nämns ovan heter sverigetempot (eller gjorde iaf)
sök på det ordet och du hittar ett par dagfördag-beskrivningar, info om tävlingen osv.
sen är det bara att tuta och köra, lägg till sträckan till treriks bara :eek:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips