Reklamfilm med Gåsenstugan

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det är misstänkt likt Storådörren. Men jag tycker ändå att det ser skumt ut. Jag minns dalen som smalare och med brantare fjällsidor. Antingen är det jag som minns fel, eller så har de dragit ut bilden på något sätt. Eller så är de någon helt annanstans. :)

De som har gjort reklamfilmen har gjort ett bra jobb och vet vad de gör. Platsen ser onekligen mycket vacker och imponerande ut i reklamfilmen men med rätt val av bildvinkel och objektiv går det att få det mesta att se bättre ut på film än i verkligheten. Hittade denna bild här på utsidans webbplats som ser ut att vara tagen på samma plats och nästan i samma vinkel som i reklamfilmen (se bild efter ca 32 sekunder). Berget på den högra sidan har samma profil i bägge fallen.

Det skulle kunna vara Ekorrpasset med Nesjön som skymtar i bakgrunden men känns som att det inte stämmer riktigt ändå, det känns för brett. Storådörren har jag faktiskt inte vandrat än så kan inte säga så mycket om det. Men det blir det ändring på så fort snön försvinner. :)

Jag vågar inte på mig någon kvalficerad gissning. Kanske flygfotots fågel perspektiv suddar ut upplevelsen av de branta partierna och därför känns det bredare och flackare än Storådörren och Ekorrdörren. Jag får en kännsla av att sekvensen är animerad på någt vis. Det säkraste sättet blir nog att jämföra vattendraget i botten på dalen med en kartbild.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips