regnskydd till ryggsäcken.

hej!
jag letar efter ett regnskydd till min ryggsäck. undrar om det är några som vet ett bra inköpställe för dessa utan något känt märke?

köpes i rulle

svart sopsäck!
funkar bra att pula in hela säcken i om man måste ha den utanför skyddet.

Hållbarheten kommer någon att skrika!

Det finns mörkblå påsar (är lite dyrare) som har bättre hållbarhet. 2st 125l säckar i ryggan sen klarar du dig garanterat i en vecka om du inte idkar nära umgänge med varenda tagg-buske du ser.

Sen kan du ju förståss ha svarta sopsäckar till massa annat när du är ute. I med ett liggunderlag och åk på snön :)

BZ

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
hej!
jag letar efter ett regnskydd till min ryggsäck. undrar om det är några som vet ett bra inköpställe för dessa utan något känt märke?

Hiker är ett välkänt lågprismärke visserligen och finns i de flesta friluftsbutiker. De funkar, men glöm inte att packa ner ex.v sovsäck och ombyte i vattentäta påsar hursomhelst.

valdemar

ett annat beprövat sätt :)

Regnskydd till utrustningen. Börja med en sopsäck i ryggsäcken innan du börjar packa.

Eller som en av mina vandrarvänner gör
1. allt ner i sovsäck ex. matprylar
2. allt ner i sopsäck ex matprylar
3. allt ner i i ryggsäck inc matprylar

kanske inte skönast på ryggen, men det går fort att packa

BZ

Eller som en av mina vandrarvänner gör
1. allt ner i sovsäck ex. matprylar
2. allt ner i sopsäck ex matprylar
3. allt ner i i ryggsäck inc matprylar

kanske inte skönast på ryggen, men det går fort att packa

BZ

Har din vän alla saker i sin sovsäck? så om han vill byta kalsonger i regn så riskerar denne att få fukt i sin sovsäck?

Udda metod, enligt mej.

jupp

Har din vän alla saker i sin sovsäck? så om han vill byta kalsonger i regn så riskerar denne att få fukt i sin sovsäck?

Udda metod, enligt mej.

japp.
påstod inte att den var bra, tyckte att det va lite tvärtom jag menade. men det kanske inte framgick.

ps. i detta fallet är det en kompis... jag lovar. ds.
BZ/

Det allra bästa är naturligtvis att först stoppa ner en sopsäck i ryggan, packa alla grejer i den , vika igen sopsäcken och därefter stänga ryggsäcken.

Det kanske framgick av inläggen ovan men jag är inte säker.

Bra, va????????????????
(Jag har inte heller alla höns hemma.......)

peter59 och peter69

deltar ni alltid i samma trådar med en liten fördröjning?
I så fall, görs det alltid eller bara ibland för att förvilla?
vet att -Patric- ställt en liknande fråga, tror inte att ni svarade :)

Tur att det kom fram ett par svar innan tråden flippade. Men det är ju underhållande med flippande trådar.

BZ

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips