Regnskydd till barnstolar?

Hej.
Jag står i valet och kvalet att köpa barnstol. de jag väljer mellan är Vadue comfort och den dyrare Macpac. Förutom att Vadue är billgare så har den även sol/regnskydd. Och jag undrar om detta används? Kanske finns det några som har Macpac eller Norröna som kan svara på om ni saknar regnskydd.

Jag är inte en aktiv friluftsmänniska nu utan kommer mesta att använda stolen över dagen gåendes.

//Jim

Vaude

Vihar en Vaude (inte comfort utan den utan ställbar rygg) men den nya modellen.

Vi hade använt den 3ggr då spännet man spänner fast barnet i sprack. Vaude vill inte kompensera butiken med en ny stol (då vi vill byta) utan de vill reparera den. Jag lämnade in stolen den 12 Dec 2003 och fick den i Onsdags. Vaude skickar nämligen sina grejer till tyskland för reparation.

Jag beställde även ett liggunderlag från Vaude i somras den 1 Sep eftersom jag skulle ut den 20 Sep. Jag hade inte fått det innan vi åkte och sen avbokade jag beställningen. Det var ett extralångt liggunderlag och det skulle skickas från tyskland.

När det gäller barnstolen så har vi inte en comfort vilket gör att den är lite liten för mig. Jag vet inte hur comfort är men på våran stol får jag inte till avbärarbältet på ett bra sätt.

Det satt bra i butik men sen när man lassade i sonen med overall, känger och allt och gick längre än tiotal meter (som i butiken) så finns det 2 stag i botten som "gungar" in i baken/svanken.

Jag ville själv byta till Norröna men det gick inte eftersom de hade reparerat vår stol :(

Dragkedjorna kärvar lite till facket om man vill öppna och stänga med en hand tex när jag har sonen på armen.

Men material och övrigt verkar vara bra (förutom spännet då)

När det gäller solskyddet och regnskyddet har vi aldrig använt det. Dels ser han inge bra genom plasten och blir tjurig. Sen så har han redan kläder för akutellt väder på sig innan vi sätter han i stolen så vi ser ingen anledning till att använda de tillbehören.

// Emanuel
[Ändrat av ldemst 2004-02-01 kl 08:10]

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips