Canada Goose Expedition Parka ELLER Snow Mantra?

Hej Bästa Forumläsare!

Skulle behöva er hjälp med att välja mellan Canada Goose Expedition Parka eller den kanske den något varmare Canada Goose Snow Mantra Parka ?
Tyvärr har jag ingen erfarenhet av Canada Goose Parka jackor eller av en Parka-typ dun-jacka?

Användning skulle vara senhöst/vintertid på i Östersjöns-skärgårdsmiljö, då det bl.a. kan blåsa ihållande kalla och byiga ibland fuktiga vintervindar och jag rör på mig måttligt (fotograferar/fågelskådar - så blir således en hel del gående men även ibland längre perioder av stående).
Sedan finns det även The North Face Vostok som jag tittat på och även en helt annan typ av Parka som Norröna /29 GORE-TEX PRIMALOFT PARKA som verkar vara en spännande produkt.
Men mitt primära hjälpbehov är VALET att antingen köpa:
Canada Goose Expedition Parka

Eller

Canada Gdoose Snow Mantra Parka

Vore jätteuppskattat om någon har erfarenheter av att använda dessa och kunna ge mig lite vinkar vad som kanske ändå blir det bättre valet i kvalet!

Tack på förhand till dig som skriver!
Carl
 
Canada goose är för stan, inte för bushen som det en gång i tidan var... Satsa pengarna i någon annat märke. Blir både billigare och bättre...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.