Regnkläder från Fjällräven?

Är på jakt efter ett bra regnställ och har kollat lite på Fjällräven Ruska, som verkar bra. Nån som har erfarenhet av det? Klarar det mycket regn? Är det bekvämt och tåligt?

Stället är tänkt att användas framför allt till långa skogspromenader med hund, samt till vanligt vardagsbruk i stan. Någon som har några andra rekommendationer, förutom Ruska, i samma prisklass eller därikring?

Stor risk!!

Köpte ett regnställ från Fjällräven för något år sedan, och jag måste tyvärr helsåga det stället. Det rann rätt igenom fast det var alldeles nytt, det tog inte mer än 10-15 minuter i normalt regn förrän man var blöt in på bara kroppen, men Fjällräven har sedan dess ersatt det med nya typer av ställ som jag tror är mycket bättre. Fjällräven gör i övrigt mycket bra grejor, men tillverkare råkar väl ut för någon plump ibland.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Fjällrävens regnställ!

funkar utmärkt för mig. Jag har ett Signiställ som inte bara konsumetverket ger högsta betyg utan även jag gör det. Håller tätt och blixtlåsen gör att det ventilerar utmärkt.
Ett litet Pu-belagt regnställ som Fjällräven gjort har klarat av månget skyfall med synnerligen gott resultat.
Men som alla andra täta ställ kräver det minimalt under både i form av kläder och aktivitet. Fördelen är att påde packvolym och vikt är minimal.

Go tur

Johan K

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips