Regnkläder från Fjällräven?

Är på jakt efter ett bra regnställ och har kollat lite på Fjällräven Ruska, som verkar bra. Nån som har erfarenhet av det? Klarar det mycket regn? Är det bekvämt och tåligt?

Stället är tänkt att användas framför allt till långa skogspromenader med hund, samt till vanligt vardagsbruk i stan. Någon som har några andra rekommendationer, förutom Ruska, i samma prisklass eller därikring?
 
Stor risk!!

Köpte ett regnställ från Fjällräven för något år sedan, och jag måste tyvärr helsåga det stället. Det rann rätt igenom fast det var alldeles nytt, det tog inte mer än 10-15 minuter i normalt regn förrän man var blöt in på bara kroppen, men Fjällräven har sedan dess ersatt det med nya typer av ställ som jag tror är mycket bättre. Fjällräven gör i övrigt mycket bra grejor, men tillverkare råkar väl ut för någon plump ibland.
 
Fjällrävens regnställ!

funkar utmärkt för mig. Jag har ett Signiställ som inte bara konsumetverket ger högsta betyg utan även jag gör det. Håller tätt och blixtlåsen gör att det ventilerar utmärkt.
Ett litet Pu-belagt regnställ som Fjällräven gjort har klarat av månget skyfall med synnerligen gott resultat.
Men som alla andra täta ställ kräver det minimalt under både i form av kläder och aktivitet. Fördelen är att påde packvolym och vikt är minimal.

Go tur

Johan K
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
RufuzIda Någon som kan hjälpa mig Utrustning allmänt 3
nilsj Fjällräven Utrustning allmänt 5
andjo514 Fjällräven vs Arcteryx dunjacka? Utrustning allmänt 11
Mats Mejdevi Fjällräven gyrosystem Utrustning allmänt 5
MWox Fjällräven Gyro Utrustning allmänt 5
Segagubben Ryggsäck Fjällräven KEB 72 Utrustning allmänt 16
greenfish Fjällräven kundservice, är detta ett skämt? Utrustning allmänt 56
wajder Fjällräven abisko 45 friluft eller Klättermusen Grip? Utrustning allmänt 0
EliasJ vad använda rem på Fjällräven kajka till? Utrustning allmänt 2
Madison FJÄLLRÄVEN ABISKO eller FJÄLLRÄVEN KAJKA Utrustning allmänt 14
Marikalouise Ryggsäcken Fjällräven kajka eller Lundhags V8? Utrustning allmänt 8
Kodiaken Fjällräven ryggsäck, modell? Utrustning allmänt 14
Mansson Fjällräven Friluft 35 Utrustning allmänt 19
lukber Fjällräven popout III Utrustning allmänt 0
aksello Fjällräven Kajka 75L bytes mot större samma model Utrustning allmänt 0
pocahontas73 Fjällräven Kajka?? Utrustning allmänt 11
samppa89 Ang Fjällräven Kajka Utrustning allmänt 9
marcuså Travel Silk Sheet fjällräven Utrustning allmänt 4
erikhaglund Fjällräven C2C Utrustning allmänt 1
MrFrenzy Fjällräven & kvalitet Utrustning allmänt 16
annos Vad heter min utslitna fjällräven-ryggsäck? Utrustning allmänt 4
GustavOh Fjällräven -> "Fenix Outdoor" Utrustning allmänt 9
Nyman har Fjällräven center i sthlm blivit friluftsbolaget? Utrustning allmänt 1
Fjällräven köper Tierra??? Utrustning allmänt 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.