Regnkläder från Fjällräven?

Är på jakt efter ett bra regnställ och har kollat lite på Fjällräven Ruska, som verkar bra. Nån som har erfarenhet av det? Klarar det mycket regn? Är det bekvämt och tåligt?

Stället är tänkt att användas framför allt till långa skogspromenader med hund, samt till vanligt vardagsbruk i stan. Någon som har några andra rekommendationer, förutom Ruska, i samma prisklass eller därikring?

Stor risk!!

Köpte ett regnställ från Fjällräven för något år sedan, och jag måste tyvärr helsåga det stället. Det rann rätt igenom fast det var alldeles nytt, det tog inte mer än 10-15 minuter i normalt regn förrän man var blöt in på bara kroppen, men Fjällräven har sedan dess ersatt det med nya typer av ställ som jag tror är mycket bättre. Fjällräven gör i övrigt mycket bra grejor, men tillverkare råkar väl ut för någon plump ibland.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Fjällrävens regnställ!

funkar utmärkt för mig. Jag har ett Signiställ som inte bara konsumetverket ger högsta betyg utan även jag gör det. Håller tätt och blixtlåsen gör att det ventilerar utmärkt.
Ett litet Pu-belagt regnställ som Fjällräven gjort har klarat av månget skyfall med synnerligen gott resultat.
Men som alla andra täta ställ kräver det minimalt under både i form av kläder och aktivitet. Fördelen är att påde packvolym och vikt är minimal.

Go tur

Johan K

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips