Recept på friluftsmat på nätet!

Hej!

Jag är matredaktör på matsajten Tasteline och har just gjort ett reportage som kanske kan intressera Utsidans besökare - nämligen om friluftsmat. Just friluftsmat är ett ganska ovanligt inslag hos oss, så är ni nyfikna får ni gärna kolla in: http://www.tasteline.com/default.ns?strItemID=visapuff&oiid=3188

Hoppas ingen blir arg för att jag gör lite reklam för detta reportage - där finns en hel del bra recept som kan intressera många som är på väg ut på tur. Recepten kommer bland annat från kocken Karin Sundqvists nya bok "På en låga".

Hälsningar Petra

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hoppas ingen blir arg för att jag gör lite reklam för detta reportage - där finns en hel del bra recept som kan intressera många som är på väg ut på tur. Recepten kommer bland annat från kocken Karin Sundqvists nya bok "På en låga".
In't e vi arga in't... inte när man får läsa en sådan trevlig kulinarisk reseberättlse. Om du har lust kan du maila receptet på turbogröten till mig, det vore snällt!

Tack på förhand ///Claes
Nygårdhs irrfärder i Fjällen

Ingen fara med reklamen

Hej!

Jag är matredaktör på matsajten Tasteline och har just gjort ett reportage som kanske kan intressera Utsidans besökare - nämligen om friluftsmat. Just friluftsmat är ett ganska ovanligt inslag hos oss, så är ni nyfikna får ni gärna kolla in: http://www.tasteline.com/default.ns?strItemID=visapuff&oiid=3188

Hälsningar Petra

Härligt om ni på tasteline kör igång med lite mer "friluftsmat", det är super för sådana som mig som gärna kånkar på några extra kilon lyxmat.

Absolut!

Härligt om ni på tasteline kör igång med lite mer "friluftsmat", det är super för sådana som mig som gärna kånkar på några extra kilon lyxmat.

Jag håller med dig! Självklart ska jag jobba för att Tasteline ska ha mer friluftsmat på sajten - man behöver ju som bekant inte bara tugga uppblött bark på turen...

//Petra

Helt rätt intiativ med friluftsmat på tasteline! Brukar annars bli ganska fantasilöst (aka mkt havregrynsgröt) när man är ute. Fast jag hör å andra sidan till dem som är helt såld på gröt hehe.

Här kommer också ett tips på en sida med en hel del recept. Visserligen på engelska och lite annorlunda än vad man är van vid, men alltid kul att prova nytt tycker jag. http://www.netwoods.com/d-cooking.html#Outdoor%20Recipes
Under länken Backpacking Recipes Collection finns en hel del...eh, matnyttigt

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips