• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Randoneeäventyr.

Hej! Jag söker intresserade till att åka dit där det inte finns liftar. Men med mycket skön skidåkning. Tyvärr är inte mina vänner direkt intresserade av detta. Kanske finns det några här som har samma tankar. MVH Johan
 
mo9jan; sa:
Hej! Jag söker intresserade till att åka dit där det inte finns liftar. Men med mycket skön skidåkning. Tyvärr är inte mina vänner direkt intresserade av detta. Kanske finns det några här som har samma tankar. MVH Johan

Tjena Johan!
Menar du randonee i sverige eller utomlands? Om du befinner dig i stockholmsområdet så är jag på. Jag åker tele, men har inga fördomar mot de som åker med fast häl. Mina polare är också typiskt liftbundna så jag har ingen att åka med om jag åker där jag vill.
Jag kommer att finnas i Sverige FOM mitten av december och jag tänkte försöka plocka de närmaste topparna. Finns tydligen någon topp i krokarna av idre. Hör av dig lite senare inför våren så är jag säkert på.
Go tur / Samme
 
randonné

Hej!
Jag behöver eventuellt en randonnékompis någon gång i december och är gärna på att gå någon tur i Sverige eller Norge. Vet mer om jag kan efter 21e november. randonéear gärna i Jotunheimen i Norge.
 
Hej

Jag "randonee:ar" med telisar fast endast med möjlighet i italien. Så har du vägarna förbi i Aosta med omnejd så hör av dig om sällskap behövs. Imorgon blir premiärturen efter sommaruppehållet.

- Christian
 
Hej,
jag befinner mig i samma sits, då mina bekanta tycker att det är bäst att åka där det finns liftar.
Jag har varit ut på några enklare toppturer i Funäsdalsfjällen, Gardfjällen samt vintertur i Jämtlandsfjällen men jag vill gärna åka ut på mer vinteräventyr denna vinter (gärna med vintertältning eller bivack) :)
Jag bor i Stockholm.

/Dennis
[Ändrat av dennis_h 2005-11-11 kl 20:46]
 
randoneeäventyr

Hej!
Finns det verkligen snö i december för offpistkörning? Var hade du i så fall tänkt dig att åka? Ursprungliga idén var annars att behöva vänta till feb-mars-april typ. Skönare väder och mera snö. Men å andra sidan, vänta är inget roligt. Det finns kanske andra möjligheter under tiden. Hör gärna av dig.
/Johan
 
Inga fast planer.

Hej! Har annars inga fast planer. Sverige, Norge, alperna mm. inga problem. Kul att se att det fins fler som mig. Det skulle kanske gå att ordna något. Ideér?
/Johan
 
Jo men visst!

Är ledig V11, V13 och V14. Ev även V12.

Mina platser för detta är:

Stora Sjöfallet (Akka, Kallaktjoko)
Kebnekajse
Abisko/Riskgränsen/Narvik.

Vid snabbt svar kan kanske boende för 150:-/ natt ordnas i Björkliden (mitt mellan Abisko och Riksgränsen). Runt 60 min med bil till Narvik. Här finns potential för både daytrips och för längre turer. Tex mellan Abisko och Keb.

Hör av dig!

/Magnus
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.