Rak i ryggen eller hösäck?

Har du läst Barton Mold?

http://www.epickayaks.com/extras/The Barton Mold

Alternativt finns även SKF's gamla plansch med Knut Holman som är ännu lite mer detaljerad.

Bästa sättet att förbättra tekniken är nog ändå att få instruktioner och kommentarer från en aktiv racingklubb.

Den rundade ryggen beror på att många tycker att de får ut mer kraft/moment så, samt mer avslappning. Har säkert att göra med att vissa mindre muskelgrupper som inte är lika viktiga för framdrivningen aktiveras och pumpar runt blod, dvs bättre syresättning och bortförande av slaggprodukter.

Har du läst Barton Mold?

http://www.epickayaks.com/extras/The Barton Mold

Alternativt finns även SKF's gamla plansch med Knut Holman som är ännu lite mer detaljerad.

Bästa sättet att förbättra tekniken är nog ändå att få instruktioner och kommentarer från en aktiv racingklubb.

Den rundade ryggen beror på att många tycker att de får ut mer kraft/moment så, samt mer avslappning. Har säkert att göra med att vissa mindre muskelgrupper som inte är lika viktiga för framdrivningen aktiveras och pumpar runt blod, dvs bättre syresättning och bortförande av slaggprodukter.

Jo jag har läst the Barton Mold, men jag har lite kasst minne... kanske ska läsa den och lite annat ett varv till :). Känns som jag fått svar på ursprungsfrågan i alla fall, att det som gäller är lite "lagomt" rak i ryggen, en bra balans mellan bekvämt avslappnad och sträckt.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips