PVC-rör, T-kopplingar etc. VAR?????

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
När man drar el inne i innerväggar kan man göra det i någon form av plaströr, vita, ungefär 1 cm i diameter. Finns skarvar anpassade till dessa rör. Kostar inte speciellt mycket.

Kolla på närmaste byggvaruhus!
Eller ring lämplig elektriker i din hemtrakt på Gula sidorna och fråga var han/hon brukar handla.

Det skulle kunna fungera. :)

Den typen av avloppsrör sitter ofta i tvättstugor mellan tvätthon och golvbrunnen. Clas Ohlson, Biltema, Jula, Bauhaus, K-rauta mfl har dem, sök på avlopp.

Mvh, Klas

Nejdå, det är rör till el. Det är sådana här jag menar!

http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=27943

nej, jag skulle nog påstå att det är avloppsrör i stödet på filmen, och inte Vp-rör. Vp-rör finns också i många dimensioner, med böjar och kopplingar, och är bra till mycket, men i det här fallet är det nog avloppsrör. Avloppsrören har gummitätningar, som ger ett visst motstång till vridning, så stödet står kvar i den position man ställt in det.

Ursprungligen postat av Fjällbrud
Nejdå, det är rör till el. Det är sådana här jag menar!
http://www.beijerbygg.se/templates/B....aspx?id=27943

nej, jag skulle nog påstå att det är avloppsrör i stödet på filmen, och inte Vp-rör. Vp-rör finns också i många dimensioner, med böjar och kopplingar, och är bra till mycket, men i det här fallet är det nog avloppsrör. Avloppsrören har gummitätningar, som ger ett visst motstång till vridning, så stödet står kvar i den position man ställt in det.

Jag ber om ursäkt, jag var otydlig!

Jag bara menade att man borde kunna använda Vp-rör också eller istället. Det var ett förslag på andra rör helt enkelt. :)

Det går ju också att kombinera olika typer av rör och olika typer kopplingar om dimensionerna stämmer. Om man vill. Om det verkar vettigt. Kanske... Kanske inte... :)

Oavsett ska båda gå att få tag på på en vettig byggmarknad.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips