PVC-rör, T-kopplingar etc. VAR?????

När man drar el inne i innerväggar kan man göra det i någon form av plaströr, vita, ungefär 1 cm i diameter. Finns skarvar anpassade till dessa rör. Kostar inte speciellt mycket.

Kolla på närmaste byggvaruhus!
Eller ring lämplig elektriker i din hemtrakt på Gula sidorna och fråga var han/hon brukar handla.

Det skulle kunna fungera. :)
 
Den typen av avloppsrör sitter ofta i tvättstugor mellan tvätthon och golvbrunnen. Clas Ohlson, Biltema, Jula, Bauhaus, K-rauta mfl har dem, sök på avlopp.

Mvh, Klas
 
Nejdå, det är rör till el. Det är sådana här jag menar!

http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=27943

nej, jag skulle nog påstå att det är avloppsrör i stödet på filmen, och inte Vp-rör. Vp-rör finns också i många dimensioner, med böjar och kopplingar, och är bra till mycket, men i det här fallet är det nog avloppsrör. Avloppsrören har gummitätningar, som ger ett visst motstång till vridning, så stödet står kvar i den position man ställt in det.
 
Ursprungligen postat av Fjällbrud
Nejdå, det är rör till el. Det är sådana här jag menar!
http://www.beijerbygg.se/templates/B....aspx?id=27943

nej, jag skulle nog påstå att det är avloppsrör i stödet på filmen, och inte Vp-rör. Vp-rör finns också i många dimensioner, med böjar och kopplingar, och är bra till mycket, men i det här fallet är det nog avloppsrör. Avloppsrören har gummitätningar, som ger ett visst motstång till vridning, så stödet står kvar i den position man ställt in det.

Jag ber om ursäkt, jag var otydlig!

Jag bara menade att man borde kunna använda Vp-rör också eller istället. Det var ett förslag på andra rör helt enkelt. :)

Det går ju också att kombinera olika typer av rör och olika typer kopplingar om dimensionerna stämmer. Om man vill. Om det verkar vettigt. Kanske... Kanske inte... :)

Oavsett ska båda gå att få tag på på en vettig byggmarknad.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.