Finns det något "Proximity Alarm" eller liknande i vistan??
//Uffe
//Uffe
Ingen av eTrexarna kan ge något ljud ifrån sig och därför har man nog inte brytt sig om att lägga in proximity-funktionen. När jag undersökte vilka av Garmins och Magellans handhållna modeller som hade närhetslarm kom jag fram till följande:ÄventyrsUffe; sa:Finns det något "Proximity Alarm" eller liknande i vistan??
Inte riktigt rätt, GPS 12 saknar ljudlarm men alla de övriga jag nämnde har det.Memme; sa:Av dem är det bara GPS V (tror jag) om kan larma med ljud.
Du kan ju åtminstone lägga in positionerna och se dem på kartan. Om du kör för fort på motorcykel så är väl kamerorna ditt minsta problem. Varför bryr du dig om var de är? När jag kör hoj använder jag inte närhetslarmet alls.ÄventyrsUffe; sa:Jag hade tänkt att använda larmet till samma sak som Pelle. Att jag inte behöver ljudet beror på att jag oftast åker hoj när gpsn är med och det finns inget alarm i världen som överröstar den![]()
Tror knappast det ligger högt på dagordningen. Jag har sett flera omröstningar om önskade funktioner och ingenstans har närhetslarm fått många röster.Men tids nog kanske garmins programmerare får en timme över och vips så finns funktionen!
ÄventyrsUffe; sa:Magellan 315 och 320 (en begränsning här är att en proximity waypoint kan inte samtidigt vara med i en rutt)
Okej det är möjligt jag var för snabb. GPS V och Magellan 315/320 vet jag piper och för GPSMAP 76 står det här: http://gpsinformation.net/waas/g76/g-76-map.htmlMemme; sa:Det finns ett proximity-larm (som går att stänga av), men om det piper?
Jaså? Jag hittar nu att utöver 315/320 har den vanliga SporTracen också proximity. Men vid en snabbkoll i handböckerna verkar SporTrac Map och Pro, hela Meridian-serien och 330tvingjohan; sa:Även magellans meridian och troligen sportracken klarar detta larm.