Projektarbete Överlevnadsvecka

Jag lever:D

Hejsan allihopa. Sitter och skäms lite nu när jag läser det som skrivits tidigare. Jag har som man alltid säger "haft fullt upp att göra". Dels med sammanställning och sen aktiviteter som jag har på fritiden.

Jag har skrivit ihop 16 sidor, med förarbete, genomförande och resultat.
Kanske blir lite maffigt att lägga upp det här, men vad vet jag, kan man ens göra det?

Vill tacka alla som har skrivit på tråden, vissa råd har varit mer hjälpsamma än andras, men alla tips räknas.

Christian
 
Jag har skrivit ihop 16 sidor, med förarbete, genomförande och resultat.
Kanske blir lite maffigt att lägga upp det här, men vad vet jag, kan man ens göra det?
Christian

Du kan ju skicka in den till Utsidan som förslag på en artikel, och hoppas på att den blir publicerad... det vore kul att läsa iaf.

Eller så lägger du upp den på en gratisblogg och länkar här.

//Thomas
 


Always choose the simple path eller något sånt som de säger i reklamen.

http://ensampamino.blogg.se/

Där ligger det, för dem som vill läsa. Fick inte med diagrammen med resultaten, då jag inte är så insatt bloggare.
Hoppas det är till något nöje:)

Vill passa på och tacka alla igen....
 
Jag har skrivit ihop 16 sidor, med förarbete, genomförande och resultat.
Kanske blir lite maffigt att lägga upp det här, men vad vet jag, kan man ens göra det?
Christian

Annars kan du spara den som en pdf och ladda upp den!

Kul att läsa om överlevnad. Det är massa snack om folk som ska göra en sk. "Into the wild", men man får sällan se något resultat.



Nåja, Du han före! Nu ska det läsas :)
 
Väldigt intressant läsning, synd bara att diagrammen och bilderna fattas. Jag är imponerad att du klarade dig så länge utan mat även om det ju rent fysiskt går att klara sig längre än så på bara vatten. Däremot tror jag att det psykiskt måste vara jobbigt att inte ha nåt att tugga på.

Bra upplagt med tankenötterna och fystesten, att fysiken skulle vika först är inte så konstigt med tanke på matbristen. Att tankarna däremot skulle hänga med såpass bra trots ensamheten och utsattheten är imponerande.

Att frysa är aldrig kul. Nu fick man ju aldrig se ditt vindskydd eller veta hur gott om ved det var men med ett bra vindskydd och en rejäl eld så värmer det. Samtidigt är det väl en avvägning hur mycket energi man ska förbruka på vedinsamlingen som kan vara ganska slitsamt.

Kul i alla fall!
 
Bra skrivet.
När du får dit bilder o diagram ska jag läsa en gång till.
Kul med någon som verkligen genomför sin plan.
 
:D nä men hej.

Snyggt jobbat, och bra läsning. Var stolt, när det väl kommer till kritan är det inte så många som orkar genomföra en sådan här grej.
Jag samlar på mig kunskap så att man har den, men ska jag ut och frilufsa vill jag njuta.

osså är det bra att du lever.
 
Imponerande!
Att du verkligen genomförde att gå från teori till praktik, ute på riktigt istället för bara på utsidan.se ...
Välskrivet också!
 
Intressant läsning, hoppas du får in bilderna.


En sak som slog mig, du kollade bara poängen på tanketesterna, inte hur lång tid de tog att genomföra?
 
Jäkligt bra skrivet måste jag säga. Jag tar mig friheten att saxa två highlights från http://ensampamino.blogg.se/:

"Innan jag gav mig ut till ön blev jag bemött på två olika sätt av mina kompisar. En halva som sa att de trodde på mig och tyckte att det verkade vara ett riktigt roligt projekt, och en halva som sa att jag aldrig skulle klara det, och som tyckte att jag var korkad rent ut sagt.
Dessa två halvor skulle visa sig ha större betydelse på min vistelse på ön, än vad jag hade kunnat förutse."

Det där känner jag igen från mina ensamturer i fjällen. När man för en gång skull får vara ensam (!) så går man bara där och tänker på vad andra skulle tycka om det man gör. Man är väl aldrig så mycket en social varelse som när man är ensam.

"Fanns det verkligen inget vettigare jag kunde göra, än att stå utomhus i Februari och klyva ved, bara för att värma mig. Dessa tankarna lyckades jag trycka undan mer och mer, ju mer jag frös."

Tja, kommentar överflödig!
 
Trevlig läsning!
Vilken kurs var det du genomförde projektet i? Jag var själv på väg att genomföra en överlevnadsvecka när jag pluggade, men det blev aldrig av. Men någon gång ska jag ut i vildmarken och se hur långt jag kan ta mig med mina överlevnadskunskaper!

Lite bilder skulle uppskattas! Och som nermander skrev, det skulle vara intressant att se hur lång tid det tog för dig att genomföra testerna.
 
Tack.

Tack för alla trevliga och uppmuntrande kommentarer kring arbetet. Måste tyvärr säga att jag inte klockade testerna, nu i efterhand kan jag se det som en miss. (kanske sporrar en till att göra om det igen;)

Ska se om jag kan få ut diagrammen från dokumenten och lägga upp där, lovar dock inget. Men ska försöka iallafall.

Christian
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bruczniack Hjälp med projektarbete Överlevnad 21
simonhelander Överleva som Projektarbete Överlevnad 60

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.