Problem med att ladda över kartor till Garmin 60cx

Har precis köpt en Garmin 60cx och har sedan tidigare en licens av Friluftskartan 8 och 9 som jag tänkt ladda över till min Garmin.

Köpte också med ett sandisk 1 gigabyte minneskort.

Har installerat Mapsource samt nödvändiga drivrutiner.
Har uppdaterat både Mapsource samt firmware i min Garmin till senaste versionerna.

GPS:en fungerar, den kopplar upp sig mot Mapsource och får kontakt. Jag markerar ett antal delar av kartor som jag vill föra över, mapsource genererar kartorna och ska börja föra över,

MEN här börjar strulet!

Ett felmeddelande kommer fram som säger att kartorna som ska föras över är 25,4 mb och på enheten finns bara 981,4 mb. Prova att föra över färre kartor. Ungefär något i det säger felmeddelandet.

Någon här som vet vad detta kan bero på?
Behöver minneskortet formateras?
Med det lilla minneskortet som medföljde min Garmin, fungerar det, men där finns ju bara 64 mb att spela på..

Låter som om din friluftskarta är uppdaterad via internet??

Sök lite på forumet så hittar du, är en fil som inte är uppdaterad.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ok, jag har nu sökt en del här på forumet. Tror jag kan komma på en lösning. Borde förstås ha sökt INNAN jag ställde frågan här.

Sorry för det!

mikr; sa:
Låter som om din friluftskarta är uppdaterad via internet??

Sök lite på forumet så hittar du, är en fil som inte är uppdaterad.
[Ändrat av Totem289 2007-05-03 kl 15:07]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips