Problem att välja kartdelar i mapsource

Jag har nyligen fått hem min Garmin GPS, har problem att välja kartdelar i Mapsource... Jag kan inte välja kartdelar oavsett om jag väljer kartmarkeringsverktyget och zoomar till 50km eller ej... det är trip and waypointmanager 4,0 som jag ska lägga in.. vad gör jag för fel? Jag ser inga gula gränser som det står att jag ska göra?
Jag har inte låst upp den, men den verka inte heller vara låst för den kommer inte upp i listan över låsta kartor i mapsource...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Kartan i Trip and Waypoint Manager är väl grundkartan som redan ligger i GPS:en. Det är det för mig i alla fall. I så fall finns det inget att föra över.

Ok, dåså förklarar det problemet, Men ´baskartan i trip and waypoint manager innehåller isåfall inga vägar? För jag ser inga i GPSen... jag knaske måste skifta mellan terrängkartan och vägkartan? hur gör jag det? Jag har fått in terrängkartan nu pch det funkar klockrent

Baskartan

innehåller bara ett fåtal större vägar typ Europavägar. Zooma ut så ser du.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips