Problem att välja kartdelar i mapsource

Jag har nyligen fått hem min Garmin GPS, har problem att välja kartdelar i Mapsource... Jag kan inte välja kartdelar oavsett om jag väljer kartmarkeringsverktyget och zoomar till 50km eller ej... det är trip and waypointmanager 4,0 som jag ska lägga in.. vad gör jag för fel? Jag ser inga gula gränser som det står att jag ska göra?
Jag har inte låst upp den, men den verka inte heller vara låst för den kommer inte upp i listan över låsta kartor i mapsource...

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Kartan i Trip and Waypoint Manager är väl grundkartan som redan ligger i GPS:en. Det är det för mig i alla fall. I så fall finns det inget att föra över.

Ok, dåså förklarar det problemet, Men ´baskartan i trip and waypoint manager innehåller isåfall inga vägar? För jag ser inga i GPSen... jag knaske måste skifta mellan terrängkartan och vägkartan? hur gör jag det? Jag har fått in terrängkartan nu pch det funkar klockrent

Baskartan

innehåller bara ett fåtal större vägar typ Europavägar. Zooma ut så ser du.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips