Prips energi pulver ?

avslutad120523

Avslutat
Har man slutat att sälja / tillverka prips energi pulvret ?
Kan inte hitta de i affärerna i Västerås ?
Nått jag missat ?

Vad finns de för likvärdigt energi i pulver form ?

För något halvår sedan ställde jag just denna fråga till Carlsbergs (Pripps) kundtjänst. Svaret var att produkten är borttagen ur sortimentet, p.g.a. för liten efterfrågan.

/Kalle

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Har man slutat att sälja / tillverka prips energi pulvret ?
Kan inte hitta de i affärerna i Västerås ?
Nått jag missat ?

Vad finns de för likvärdigt energi i pulver form ?

Nu vet jag inte exakt vad som var i Pripps pulver, men sportdryck kan man enkelt blanda själv. Socker, salt (bäst med inte enbart natrium antar jag), lite citron. Kolla proportionerna dock.

avslutad120523

Avslutat
För något halvår sedan ställde jag just denna fråga till Carlsbergs (Pripps) kundtjänst. Svaret var att produkten är borttagen ur sortimentet, p.g.a. för liten efterfrågan.

/Kalle

Förbaskat synd :-(
Gillar deras energi dryck, tycker den e godast, men vill ju inte släpa på vätska som onödig vikt när de finns gott om vatten i närheten...

Jag kommer att prova följande dryck, får återkomma med liten recension. Den skall fungera väl för någon med diabeters oxå.

http://www.fairing.se/sloowcarb.php

Jag har provat och den känns otroligt lättdrucken och ger mig bra energi under långa pass +3h.

AXA Rebuild
http://www.axa.se/axawww/main.nsf/page.items.www/33F0F03DC3A4A20AC12570FB0034CDD2?open

Hoppas länkarna fungerar, men AXA har jag provat den är lite dyrare men ger mycket bra energi. Nu kommer jag att prova Slow Carbs från Fairing då jag behöver ha blodsockret upper under långa perioder.

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Använde Pripps sportdryck under många år på långa cykelpass! Hade mkt karies angrepp under den tiden slutade med drycken å använde bara vatten å inte ett hål sen dess!
Nu sitter jag i kajak å har börjat använda Vitargo nån som vet om det är lika aggresivt mot tänderna?

/Janne

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.