primus gravity 2

Nån som har detta kök och kan berätta för mig ungefär hur stort det är. Jag vill kunna packa brännaren i kastrullen ihop med lite bra o ha grejer (salt, vikkåsan, diskmedlet mm), funkar det med denna brännare?

Nån som har nån annan åsikt om brännaren?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Det går att klämma ner i en Trangiakastrull (25) om man meckar loss förvärmningsröret, men sen får man inte ner några fler stora saker. Nu är det MF-varianten jag har. Jag vet inte om piezotändaren på EF-varianten tar mer plats om det var den du funderade på.

I övrigt tycker jag det är en bra brännare. Den håller tom att sova på ;-)

Jag tänkte mig kastrullerna från Trangia 25 (det stora trangiat alltså).

Om bara brännaren och inget mer går ner i kastrullen blir det ju inte riktigt som jag har tänkt mig, och jag som nästan hade bestämt mig för den där brännaren.

Det var inte ett lätt val det här.

Det går att klämma ner i en Trangiakastrull (25) om man meckar loss förvärmningsröret, men sen får man inte ner några fler stora saker. Nu är det MF-varianten jag har. Jag vet inte om piezotändaren på EF-varianten tar mer plats om det var den du funderade på.

I övrigt tycker jag det är en bra brännare. Den håller tom att sova på ;-)

Går det att böja till röret så det får plats i 27 seriens kastruller?

Går det att böja till röret så det får plats i 27 seriens kastruller?

Det tror jag inte. Jag har ingen 27-kastrull att prova med, men det var precis att det gick ner i 25-ans. När man väl har meckat loss röret så är inte det i vägen längre, utan det är köket i sig som är så stort.

Det är benen, som tar så stor plats. Även när benen är ihopvikta, så är de som ett kors med själva brännaren i mitten. Tyvärr får det inte att få benen samlade på en enda sida, så som t.ex. MSR Whisperlite och Simmerlite/Windpro.

Å andra sidan är Gravity II väldigt smalt när benen är i hopvikta.
/Niklas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips