Prijon Yukon med pisslukt

Tjena. Skaffat mig en rödfärgad begagnad Prijon Yukon -10, men nu känner jag en läskig pisslukt i den, vilket inte uppmärksammades vid köpet (var förkyld/tät i näsan när jag köpte den). Antingen är det kanske en katt som tyckt den funkat fint för behov, eller så är det en tidigare paddlare som inte orkat kliva ur den och bara halat upp apparaturen och låtit det flöda fritt. I vilket fall är det skitläskigt. Vägrar paddla i den innan jag fått ordning på det här!

Vågar jag pytsa på Klorin och låta det skvalpa runt ett tag? Det kan ju knappast missfärga plasten antar jag, eller? Kan den försvaga plasten på nåt vis? Något annat medel?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Eller så mailar du några djurbutiker och frågar vilka medel de rekommenderar för ditt tält. När du har en skriftlig rekommendation är det bara att beställa för om det går åt skogen har du konsumentköplagen på din sida om du orkar bråka om det...

Eller så mailar du några djurbutiker och frågar vilka medel de rekommenderar för ditt tält. När du har en skriftlig rekommendation är det bara att beställa för om det går åt skogen har du konsumentköplagen på din sida om du orkar bråka om det...

tält? var det inte en kajak?

tält? var det inte en kajak?

Förlåt... Men då är problemet ännu mindre - använd vad som helst... :)

(ättika, vinäger, piss off, bakpulver, citron, fenom, wc-anka, Yocoair, Get off, Urine Off, Scent Stop, Urine Off Dog Spray, Dettol, Liquid aire, såpa, bikarbonat mm. mm.)

Något lär ju funka...

Haj. Tack alla. Jo, jag vet ju att där finns hur mycket olika medel som helst, grundproblemet var väl mest egentligen om där är något medel som plasten inte tål, dvs missfärgas eller tar stryk på annat sätt etc. Men det är nog ingen större fara, förmodligen kan jag köra med i princip vad som helst. Anser tråden löst. Härligt.

Förlåt... Men då är problemet ännu mindre - använd vad som helst... :)

(ättika, vinäger, piss off, bakpulver, citron, fenom, wc-anka, Yocoair, Get off, Urine Off, Scent Stop, Urine Off Dog Spray, Dettol, Liquid aire, såpa, bikarbonat mm. mm.)

Något lär ju funka...

Ta kontakt med återförsäljare eller tillverkare

Varför inte prata direkt med de som säljer kajakerna???

Kajaktiv.se i Sverige, Prijon.com för tillverkarna

När det gäller kemikalier så funkar vissa inte på alla plaster. Sprit funkar nog på det mesta. Men andra medel som aceton inte är lika snälla.

Ättika

Prova med ättika, häll den i en skål och sätt den i sittbrunnen. Täck över hålet med tex gladpack å låt stå en vecka.
Stiffe

ja det är ju det jag skrivit tidigare, att en yukon funkar till allt. även som kattlåda : )
hoppas det löser sej med stanken, för det är en trevlig kajak som funkar till nästan allt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips